ابزار های تازه در یک دیده بر هم زدن، میایند و میروند. میلیون ها ابزار برای seo وجود داراست و بهینه سازی کاران مبتدی و تازه کار و زبده همیشه این پرسش را میپرسند : ” از دربین کل این ابزار ها، کدام یک ابزار سئو شایسته ترین میباشند؟ داشتن کدام یک از ابزار ها “الزامی” میباشد و استعمال از کدام یک را بایستی به مجموع کنار بگذارم؟
در زمان ۳ سالی که تحت عنوان متخصص بازاریابی موتورهای کاوش و seo فعالیت کرده ام، مشتاقانه درپی ابزار های قدرتمندی بوده ام که بتوانم مقطع های طولانی از آن ها بهره مند شد. مدام بر این عقیده بوده ام که در حالتیکه اطلاعات درست و صحیح باشند، یک ابزار خوب میتواند همگی در های بسته را گشوده نماید. بخواطر همین بیشتر از این معطلتان نمیکنم و فهرستی از شایسته ترین ابزار هایی که تا به حالا پیدا کرده ام را در اختیارتان قرار می دهم.
SEMrush
اولی و مهمترین استدلال ما برای استعمال از ابزار SEMrush این میباشد که تشخیص دهیم آیا یک تارنما در شرایط نیکی قراردارد یا این که نه. هر بازه که میخواهیم وب سایت را بهبود دهیم یا این که بر روی ساختوساز پیوند عمل کنیم ، مدام از ابزار SEMrush به کار گیری میکنیم تا ببینیم یک تارنما چه تعداد عبارات کلیدی برای گوگل درجه بندی می نماید. هر بازه زمانی با سایتی مواجه شدید که از تعداد اکثری لینک و پیوند ورودی و اعتبار دامنه خیر برخورداراست، البته عبارات کلیدی آن هیچ درجه بندی در SEMrush ندارند، به احتمال زیاد آن وبسایت جریمه و پنالتی شدهاست. همینطور ترافیک ارگانیک آنها را نیز تحلیل میکنیم تا متوجه شویم آیا کاهش چشمگیری داشته میباشد یا این که نه؛ و در شرایطی که پاسخ این محاسبه مثبت باشد میدانیم که دیگر نباید سراغ آن وبسایت برویم.
همینطور از ابزار SEMrush در آنالیز عبارات کلیدی نیز سود میبریم. شایسته ترین وبسایت هایی که برای کلمه و واژه کلیدی اساسی درجه بندی گردیده اند را پیدا میکنیم، بعد میبینیم آن تارنما ها برای چه کلمه ها کلیدی درجه بندی گردیده اند. هنگامی فهرست عبارات کلیدی خویش را با تعدادی سایتی که در همین موضوع می باشند ادغام فرمایید، در غایت فهرست بسیار کاملی از لغت ها کلیدی خواهید داشت.
BuzzSumo
بیشتر اشخاص فکر میکنند که ابزار BuzzSumo افزونه seo وجود ندارد بلکه بیشتر ابزاری برای رسانه های اجتماعی میباشد. اما از آنجایی که seo و بازاریابی محتوا پیوندی ناگسستنی با هم پیدا کرده اند، ابزار BuzzSumo در حال حاضر تبدیل به یک ابزار کار کشته در عرضه بهینه سازی شدهاست.
هنگامی درپی ایده برای محتوای اجتماعی هستیم از این ابزار به کارگیری میکنیم. پس از اینکه یک مقر داده برای لغت ها کلیدی ساخت کردیم، آن کلمه ها را در BuzzSumo آنالیز میکنیم تا نحوه هایی خلاقانه برای تولید تیتر به ذهنمان خطور نماید. زمانی بهدنبال ایده برای اینفوگرافیک های (infographics) تازه هستیم، BuzzSumo اولی ابزاری میباشد که از آن استعمال میکنیم. وقتی که میخواهید ایده های متدوال برای ورقه ی پینترست پیدا فرمائید، داده BuzzSumo میتواند امداد شایانی بکند.
و درحالتی که بر روی تب ” Backlinks” کلیک فرمائید، میتوانید به اشتراک گذاری دوست داستنی ترین لینک و پیوند های ورودی در شبکههایعمومی را نیز ملاحظه کنید. یک رویه فوق العاده برای فهرست دریافت کردن از سایتهایی که میتوانید به آنها دسترسی پیدا نمایید – با نگاه به معیارهای معمولِ بهینه سازی در قبلی، میتوانید صفحه ها محبوبی را پیدا نمایید (در صورتیکه بتوانید لینکی بدست آورید)، که قوی میباشند هزاران buzz اجتماعی ساختوساز نمایند.